2019. május 20.

Élménybeszámoló: Körtevirágok bemutató és Versünnep - Alföldi Áron


Az elmúlt hét igazán izgalmasan telt színházi szempontból. A 20. Kortárs Művészeti Fesztivál került megrendezésre Fehérváron és nem csak azért, mert új bemutatóval készültünk erre az eseményre, hanem azért is, mert kapásból két előadást is tartottunk belőle.

A hétfői premier előtt már nagyon erős izgalom és elszántság volt bennünk, amely mindannyiunknak hasznára vált annak érdekében, hogy egy igen jól sikerült premiert tartsunk a nagyérdemű előtt (annak ellenére, hogy az időjárás szokás szerint nem a mi csapatunkat erősítette). 



A szerdai előadás előtt viszont még erősebb koncentráltságra volt szükség, ugyanis mindannyian tudjuk, hogy a második előadások majdnem mindig gyengébbre sikerültek, mint a premierek. És az előtte való, több, mint egy órás készülődés meghozta gyümölcsét: egy-két technikai hibán kívül nem vétettünk hibát és a szükséges koncentrációt, sőt, alázatot is sikerült odatennünk ahhoz, hogy egy ilyen erősen kísérleti, haiku-etűdökből összerakott előadást úgy adjunk elő, hogy az ne hagyjon kívánnivalót maga után (legalábbis a rendezőnk elmondása szerint).



És nekem csak ezután következett a hab a tortán, ugyanis május 17.-én pénteken tartották a Városháza dísztermében az idén 10 éves Versünnep jubileumi gáláját, amire (mint a 4. Versünnep döntőse) én is hivatalos voltam. A program döntősei közül 25-en fogadták el a meghívást a gálára, hogy - ahogy a meghívóban fogalmaztak - jelenlétükkel és egy vers elszavalásával megtiszteljék ezt a rendezvényt. Sokat gondolkodtam, hogy milyen verset válasszak; vigyek egy eredeti magyar verset, mint ahogy azt az ilyen rendezvényeken szokás, vagy fordított verset, amelyeket szeretnék a köztudatba bevinni, mint önálló értékeket. Végül is úgy döntöttem, kis bátorságot véve, hogy viszek egy verset, ami kicsit mindkettő ezek közül. A szonettkoszorúmból az egyik sajátot vittem (a XIII. számút, mert rendező Zoli azt mondta, hogy neki ez tetszik a legjobban, mint önálló szonett, én meg bízom az ő ízlésében). A gálán sok jó vers elhangzott, emlékeztünk a résztvevőkről, szervezőkről, kifejezetten Varga Sándorról, a Versünnep megálmodójáról -  aki már az égi közönség soraiból tapsolt nekünk - akihez nekem is sok kedves emlék fűződik még úgy is, hogy csak egy Verstáborban vettem részt.



Összefoglalva, mozgalmasan telt el ez a hét, de mégsem fáradtunk el, hiszen ez nem is megengedhető azon a rögös úton, amit a kultúra terjesztésének szokás nevezni. És bár az erőfeszítéseim sosem hoznak akkora változást, amekkorára számítanék, mégsem vagyok hajlandó feladni a próbálkozást. Hiszen nem hiába választotta a Verstábor jelmondatául Sándor ezt:

"Gutta cavat lapidam. – Az esőcsepp kivájja a követ."

Írta: Alföldi Áron

Áron szonettjét a blogunk 2019. április 11-ei blogbejegyzésünkben megtaláljátok (szerk.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése